Beschrijving
Melody Gardot – Currency of Man | CD
Melody Gardot Currency of Manis het vierde studioalbum van de Amerikaanse zanger en songwriter Melody Gardot . Het werd op 1 juni 2015 uitgebracht door Decca Records en geproduceerd door Larry Klein. In 2016 werd het album genomineerd voor een Grammy Award voor Best Engineered Album, Non-Classical
Een fantastisch album
Cristopher Loudon van JazzTimes verklaarde: “…Gardots kenmerkende luchtige stem heeft een aanzienlijke transformatie ondergaan, en is nu gespierd en vers doordrenkt met een diep resonante soulfulness. Klein reageert met vlezige, krachtige arrangementen – geëlektrificeerd, met veel blazers en zelfs een gospel Een koor dat dit nieuwe geluid zowel aanvult als verheft. En hoewel Gardot sinds haar doorbraak eind jaren negentig heeft bewezen een formidabele songwriter te zijn, getuigen de tien composities van Valuta van Man van een verhoogde macht en autoriteit, waardoor ze op het plateau van Leonard Cohen en Klein’s ex, Joni Mitchell, met tinten van Marvin Gaye en Bob Dylan.” David McGee van The Absolute Sound merkte op: ” Currency of Man gebruikt nog meer geluidscollages, terwijl hoorns en strijkers in spaarzame, kleine jazzcombo-atmosferen worden ingezet om Gardots verleidelijke zang te omlijsten die in suggestieve, poëtische termen over maatschappelijke kwalen spreekt. ” Thom Jurek van AllMusic verklaarde: “Vocaal is Gardot hier sterker dan ooit, haar instrument is groter en voller, maar toch behoudt het die spectrale rokerigheid die haar handelsmerk is. Valuta van Man is een verdere stap verwijderd van de lenige, innemende pop -jazz die aanvankelijk haar aandacht trok, en het is welkom.”
Mattew Wright van The Arts Desk merkte op: “Er is tenminste voor ieder wat wils. Je zou het album op een familie-evenement kunnen afspelen en iedereen zou minstens één nummer leuk vinden. Gardot lijkt de stem te hebben om iets waardevols te zeggen, maar om Om het te laten werken, moet ze het speelgoed opbergen en vanuit haar hart zingen.” [6] The Guardian- recensie door Kate Hutchinson voegde toe: “Op haar laatste album verkende ze wereldmuziek; op Valuta of Man is ze “bewust” geworden. Het is niet helemaal Erykah Badu , maar als je een Grammy-winnende easy-listening bent kunstenaar, het is een bewonderenswaardige richting.” Hal Horowitz van American Songwriter merkte op: “Laat de jazzreferentie je niet afschrikken van dit hoogstandje van originele deuntjes, allemaal geschreven door Gardot. Het is een perfecte combinatie van ingetogen vocale frasering met waanzinnig creatieve productie en een zekere kandidaat voor een van de beste albums van het jaar.”
Andere Optie: